Головна » 2016 » Червень » 21 » Найцікавіші факти про Ейфелеву вежу
15:18
Найцікавіші факти про Ейфелеву вежу

Цього року творінню Гюстава Ейфеля виповнилось 127 років. З такої нагоди ми вирішили дізнатися про Ейфелеву вежу побільше й зараз ділимося з вами самими цікавими фактами про найзнаменитішу споруду Парижа.

 - 4 лютого 1912 року австрійський кравець Франц Райхельт зістрибнув з 60-метрової висоти першого рівня Ейфелевої вежі, начепивши на спину плащ-парашут власної конструкції. Парашут не розкрився, і винахідник розбився на смерть.

 - Ейфелева вежа була побудована за два роки, два місяці іта п'ять днів.

 - У січні 1956 року раптово спалахнула пожежа, яка пошкодила верхню частину споруди.

 - Ейфелеву вежу спочатку побудували в 1889 році, як тимчасову структуру в пам'ять 100-річного ювілею Французької революції. Її збиралися розібрати через 20 років. Але найвища будова в світі того часу привертала багато уваги й Ейфелева вежа залишилася.

 - У 2002 році число відвідувачів вежі перевалило за 200 мільйонів.

 - Взимку 2004/2005 року на нижньому майданчику Ейфелевої вежі вперше був залитий льодовий каток для реклами Парижа як кандидата на прийняття літньої Олімпіади 2012 року. З тих пір каток на першому поверсі вежі заливається регулярно.

 - Остання пожежа сталася 22 липня 2003.

 - Самогубства, скоєні на Ейфелевій вежі - досить поширене явище. У Франції один з найвищих показників самогубств у світі: 17,5 самогубств на 1000 осіб.

- Останній випадок самогубства датується 25 червня 2012 роком.

 - Цікавий випадок стався з жінкою, яка стрибнула з Ейфелевої вежі. Вона впала на дах автомобіля, а потім вийшла заміж за власника машини.

 - Останнє (помилкове) повідомлення про мінування вежі датується 30 березня 2013 року.

 - Ейфелева вежа посіла перше місце в рейтингу найбільших пам'яток, які розчаровують туристів, складеному однією туристичною компанією в 2007 році. Ейфелевою вежею, згідно з даними опитування, були розчаровані більше чверті опитаних: вони заявили, що на ній занадто багато народу, що заважало насолодитися видом.

 - У світі є велика кількість копій Ейфелевої вежі найрізноманітніших розмірів.

 - З 1925 по 1934 роки Ейфелева вежа була гігантським рекламним носієм. Її орендував Андре Сітроен, засновник концерну Citroën, який установив на вежі 125 тисяч електричних лампочок. Крім назви компанії, на висотці спалахували зоряний дощ, політ комет і знаки зодіаку.

- Не всім подобалася Ейфелева вежа. Письменник Гі де Мопассан навіть часто обідав у ресторані вежі, так як це було єдине місце в Парижі, звідки не можна було побачити цю «огидну» споруду.

 - 300 діячів культури - в тому числі Гі де Мопассан, Олександр Дюма-син, Шарль Гуно, Леконт де Ліль, архітектор паризької опери Шарль Гарньє і багато інших - написали знаменитий протест проти спотворення Парижа Ейфелевою вежею.

 - Ейфелеву вежу фарбують трьома різними відтінками кольорів. Найтемніший використовується біля основи башти, а найяскравіший колір на верхівці. Її покривають 60 тоннами фарби кожні 7 років для того, щоб захистити від корозії.

 - У 1954 році один шведський громадянин, який відрекомендувався генеральним директором акціонерного товариства, запропонував покрити вежу антикорозійною фарбою. Отримавши кредит на купівлю 50 тонн барвника, він зник у невідомому напрямку.

 - Під першим балконом, на всіх чотирьох сторонах парапету викарбувані імена 72-х видатних французьких вчених та інженерів, а також тих, хто вніс особливий внесок у творіння Гюстава Ейфеля.

- Гюстав Ейфель був жорстоко розкритикований за проект вежі й одночасно звинувачений в спробі створення чогось артистичного й нехудожньої.

 - Спочатку Ейфелева вежа височіла на 300,65 м над рівнем землі. Висота разом з новою антеною становить 324 метри.

 - Під час німецької окупації привід ліфта Ейфелевої вежі раптово був пошкоджений прямо перед самим приїздом Адольфа Гітлера в 1940 році. Через війну відновити привід було неможливо. Відвідуючи Париж, Гітлер так і не зміг потрапити нагору. Таким чином, Гітлер завоював Францію, але не завойовував Ейфелеву вежу. Коли в серпні 1944-го союзники наближалися до Парижу, Гітлер наказав, щоб генерал-полковник Дітріх фон Хольтіц, військовий комендант округу Великого Парижа та начальник гарнізону, знищив вежу разом з іншими міськими пам'ятками, але він не скорився наказу. Цікаво, що через кілька годин після звільнення Парижа привід ліфту знову запрацював.

 

Джерело - tochka.net

Переглядів: 97 | Додав: intecha85 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar